Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on lip 17, 2017 in Reklama i marketing |

Społeczna rola mediów

Środki komunikowania masowego mają za zadanie dostarczać swoim odbiorcom informacji. Z zasady ich wpływ powinien się do tego ograniczać, ale w praktyce bywa różnie. Media stają się bowiem inicjatorami wielu akcji społecznych, kreują mody i trendy. Ich znaczenie na przestrzeni kilku ostatnich dekad systematycznie się umacniało, głównie za sprawą rozwoju technologicznego. Dziennikarze są obecni w każdym miejscu, gdzie dzieje się coś ciekawego i godnego uwagi. Relacjonują na żywo, przez co odbiorca ma poczucie uczestnictwa w ważnym wydarzeniu, nawet pomimo tysięcy kilometrów odległości.

 

Media odrywają także ważną rolę pod względem konsolidacji społeczeństwa. W ich mocy pozostaje często tłumienie lub eskalacja uczuć, emocji i ludzkich zachowań. Dziennikarze i redaktorzy angażują się także w akcje społeczne, zachęcają do działalności charytatywnej. Takie inicjatywy, jak również pokazywanie tego, co dzieje się w kraju i na świecie, pozwalają na budowanie systemu wartości społecznych. Zadaniem mediów pozostaje także wyjaśnianie tego, co dzieje się wokół, pokazywanie odmiennych sposobów postrzegania rzeczywistości.