Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on maj 3, 2022 in Internet |

źródło grafiki: pixabay.com

Pozycjonowanie stron online – efektywność przede wszystkim

Pozycjonowanie stron online to jedno z najlepszych, najbardziej efektywnych, a zarazem także najtańszych sposobów zwiększenia widoczności witryny w sieci i nie bez powodu cieszy się szczególnie dużym zainteresowaniem wśród najbardziej wymagających przedsiębiorców. Proces ten, w przeciwieństwie do innych działań marketingowych, polega na sukcesywnej poprawie widoczności witryny i zwiększenia w ten sposób ruchu organicznego na witrynie, co oznacza większe zyski i rentowność. Warto poznać pozycjonowanie z bliska i zdecydować się na jego przeprowadzenie zarówno w przypadku świeżych, jak i już dawno działających witryn.

Do czego służy pozycjonowanie stron online?

Pozycjonowanie stron online polega na poprawie widoczności witryny WWW w wyszukiwarce Google, która dla większości internautów jest podstawowym sposobem przeszukiwania całej sieci. W zasobach Google znajduje się nawet kilkaset milionów witryn, które zostały dokładnie przeanalizowane przez algorytm, dzięki czemu można z łatwością znaleźć wśród nich nawet najbardziej niszowe witryny traktujące nietypowym hobby lub zainteresowaniem. Sam proces przeszukiwania sieci jest bardzo prosty i sprowadza się jedynie do wpisania frazy kluczowej w pole wyszukiwania. W efekcie po wciśnięciu klawisza Enter naszym oczom ukażą się wyniki w postaci listingu SERP (Search Engine Results Page). Internauci są wygodni, dlatego zazwyczaj nie zagłębiają się w wyniki dalej niż trzecią podstronę. Co to oznacza? Że warto znaleźć się w wynikach zdecydowanie jak najwyżej.

Pozycjonowanie stron online – frazy kluczowe

Pozycjonowanie stron online to proces dzielący się na trzy etapy. W pierwszym etapie (audyt SEO) pozycjonerzy dokładnie przeanalizują całą witrynę, w drugim (on-site) przeprowadzą gruntowaną modyfikację kodu źródłowego, a w trzecim (off-site) stworzą jak największą bazę back linków. Absolutną podstawą pozycjonowania jest jednak planowanie fraz kluczowych. Frazy kluczowe to krótkie wyrażenia, które internauta wpisuje podczas przeszukiwania sieci, dlatego na naszej stronie powinno znajdować się jak najwięcej fraz, które są skorelowane z tymi uzupełnianymi przez internautę. Frazy powinny mieć długi ogonek i dokładnie opisywać to, co znajduje się na wybranej podstronie. Zabronione jest zachęcanie internauty nieprawidłowymi frazami kluczowymi – firma Google bardzo źle ocenia tego typu naruszenia regulaminu.

Modyfikowanie kodu źródłowego w pozycjonowaniu stron online

Modyfikowanie kodu źródłowego jest bardzo trudne i skomplikowane, dlatego praca ta uchodzi w środowisku pozycjonerów za zdecydowanie najtrudniejszą. Najlepsi specjaliści, w tym właśnie pozycjonerzy oraz programiści, będą musieli zmodyfikować stronę w taki sposób, aby była dobrze oceniona przez algorytm Google, który wyznacza jej pozycję. Proces obejmuje między innymi nasycenie frazami kluczowymi obecnych treści i zredagowanie nowych, zmianę UX oraz UI, a także przyspieszenie jej działania. Niezbędne okaże się także monitorowanie zachowań użytkownika, dzięki którym strona Google wie, czy dana witryna jest przez nich dobrze oceniana czy może szybko ją opuszczają.