Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on mar 9, 2021 in Reklama i marketing |

Motywowanie pracowników

Życie zawodowe pełne jest zawirowań, stresujących sytuacji, irytujących klientów i krótkich terminów realizacji zadań. Łatwo można odczuć wręcz obrzydzenie do swojej pracy. Aby uniknąć tego w swojej firmie, warto pochylić się nad tematem, jak zmotywować innych do działania.

System nagradzania

Za darmo żaden pracownik nie chce pracować. Trudno się temu dziwić, skoro pracuje po 12 godzin na dobę, a często pożycza pieniądze, by jakoś dożyć do wypłaty. W takiej sytuacji trudno by pracował maksymalnie wydajnie. Niestety, w polskich realiach jest to dość powszechne, bo co z tego, że płaca minimalna rośnie, skoro siła nabywcza pieniądza pozostaje bez zmian.
Dobre zachowania powinny być dodatkowo premiowane bonusami pieniężnymi, czy nagrodami rzeczowymi, dodatkowymi dniami wolnymi.

Szef sadysta

Szef w dużej mierze odpowiada za motywację pracowników. Ludzie oczekują, że szef ich wysłucha, a oni będą mieć wpływ na to, w jaki sposób wykonują swoją pracę. Szef i podwładni stanowią zespół. Jeśli pracownik uczestniczy w procesie podejmowania decyzji, może wyrazić swoje zdanie i ma realny wpływ na działania firmy, wzrośnie jego motywacja do pracy.

Warunki pracy

Wygodne biurko, krzesło, dobre oświetlenie, sprawnie działający sprzęt i działająca klimatyzacja to podstawy dobrze wyposażonego stanowiska pracy. Jeśli w firmie czegoś brakuje, powstaje powód do narzekania, a to już wpływa negatywnie na motywację pracowników.

Sensowny feedback

Często się zdarza, że pracownik otrzymuje informację o tym, co zepsuł, pomijając fakt, że sporo zadań wykonał prawidłowo. Co jakiś czas warto powiedzieć proste „dobrze się spisałeś” w kontekście prawidłowo wykonanej pracy.

Organizacja pracy

Nikt nie jest maszyną i wykonywanie pewnych rutynowych zadań potrafi człowieka skutecznie zdołować. Dobre organizacje układają pracę tak, by rodzaj pracy był dopasowany do umiejętności i osobowości człowieka. Są osoby, które po dwóch godzinach wpisywania faktur będą usatysfakcjonowane, a inne będą miały odruch wymiotny. Podział zadań powinien także być jasny dla pracowników, a działania sensowne.

Drobne gesty

Zauważaj pracownika, powitaj się, gdy wchodzi do biura. Pytaj o kwestie ważne i też uważnie słuchaj.