Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on cze 7, 2021 in Reklama i marketing |

Marketing 360 stopni – co to jest?

Marketing 360 stopni jest niczym innym jak zintegrowanymi działaniami opartymi na holistycznej strategii reklamowej. Założenia jej mówią o tym, że wszystkie kanały promocji są spójne, lecz żeby skutecznie oddziaływać na odbiorcę to muszą być ze sobą zintegrowane. Nazewnictwo nie jest przypadkowe, mówi o całości i jedności, prowadzonych działań. Taki rodzaj marketingu jest skuteczny tylko wtedy, kiedy systematycznie analizujemy progresywność kanałów, nie tylko w ogólnym rozrachunku, lecz także każdego z osobna. Jest on także kompleksowym pojmowaniem marki, uświadomieniem sobie jej celów i misji, a następnie dobranie odpowiednich narzędzi oraz grupy docelowej, dzięki którym uda się te cele osiągnąć.

Ewolucja w marketingu 360

By lepiej panować nad wieloma zagrożeniami, a jednocześnie mieć spójny obraz i zrozumienie strategii a także potrzeb firmy coraz więcej firm marketingowych jest zdecydowana na działania holistyczne w ramach promocji, to taki model, w którym jedna firma planuje strategie, dobiera narzędzia, wdraża i rozlicza projekt, pozwala jeden i drugiej stronie widzieć dużo więcej, a także biznes zyskuje wiele czasu oraz optymalizuje budżet w ramach obsługi.
Ciężko na szybko znaleźć odpowiedzialną firmę z obszaru marketingu 360, która chce prowadzić projekt bez rozpoznania terenu, zaplanowania działań, wdrożenia analizy i optymalizacji. Jednak bardzo łatwo znaleźć biznes, który nie wie, czego chce, gdzie chce pójść z kim i po co? Często przedsiębiorcy żyją chwilą, z dnia na dzień pogrążając się w administracji lub działaniach handlowych nie mając czasu zatrzymać się na chwilę i zastanowić.

Jaką przewagę ma marketing 360 nad klasycznym?

Nieważne jak i gdzie chcesz dojść na drodze rozwoju swojego przedsiębiorstwa warto, żebyś zwrócił uwagę, że współpracując z jedną firmą, a nie z 10 łatwiej i szybciej będziesz poruszać się w obszarach komunikacji jak i wdrożeń. Nie czekaj, aż jedni dowiozą składowe projektu drugim, a Ci trzeci zupełnie na innym etapie, niż Ci dwaj pozostali. Możesz już czuć łatwość współpracy a także wysokie bezpieczeństwo w razie migracji danych lub rozszerzania projektów o kolejne składowe. Pamiętaj, że gdy zadecydujesz o zmianie firmy marketingowej zebranie wszystkich informacji z jednego źródła, pozwoli zaoszczędzić Ci masę czasu i zdrowia. Możesz być również spokojny i utratę tych danych z tego powodu, że są w posiadaniu jednej firmy. Więcej w tym temacie: wm.pl.

Podsumowanie

Komunikacja 360 stopni nie musi oznaczać obecności we wszystkich dostępnych kanałach komunikacji na siłę. Musi określać umiejętność wybierania właściwych puzzli i stworzenie z niej układanki, która przyniesie efekty. To przede wszystkim sposób myślenia o marce w sposób całościowy – po pierwsze idea, po drugie wybór narzędzi, są dla wszystkich na wyciągnięcie ręki. Takie myślenie ułatwia także podejmowanie decyzji wspierających markę. Na przykład między tym, co będzie dla niej lepsze: stworzenie wysokobudżetowego spotu telewizyjnego, czy krótkiego filmu na potrzeby social media.