Ranking Alexa – jeden z ważnych czynników branych pod uwagę przy wycenie stron
Ranking Alexa – jeden z ważnych czynników branych pod uwagę przy wycenie stron
Obrót stronami internetowymi, czyli ich kupowanie i sprzedawanie, to często niezwykle lukratywny biznes i coraz więcej osób pracuje dzięki niemu z domu, kupując strony, sprzedając je później o wiele drożej, lub tworząc nowe od podstaw, by potem je odsprzedać, kiedy ich wartość wzrośnie.
Strategia sprzedaży stron i czynniki wpływające na ich cenę
Biznes polegający na sprzedaży stron nie jest bardzo trudny, chociaż wymaga pewnej wiedzy w przypadku, kiedy chce się zaoszczędzić pieniądze. Najczęściej poszukiwania rozpoczyna się od znalezienia interesującej domeny, czyli części adresu, który rokuje na dość szybkie sprzedanie strony. Bardzo często kupienie domeny kończy się wielokrotnym zyskiem. Czasami udaje się ją kupić bardzo tanio, gdyż leży ona odłogiem.
Wartość strony zwiększa się następnie, zapełniając ją wartościowymi treściami. Tak samo postępuje się ze stronami stworzonymi od podstaw. Wartość strony w dużej mierze zależy od pozycji w rankingu wyników wyszukiwania, w tym w rankingu Alexa. W kwestii, jaką jest wycena stron Alexa jest dość ważnym czynnikiem, a częścią strategii jest znaczne podniesienie pozycji strony w tym rankingu, by potem zyskać na jej sprzedaży.
Czym dokładnie jest ranking Alexa?
Ranking Alexa prowadzony jest przez stronę Alexa.com i wskazuje on na to, jak popularna jest strona w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do wielu innych rankingów tego typu bierze on pod uwagę popularność danej strony w wymiarze globalnym, a nie tylko lokalnym. Ranking Alexa powstaje w wyniku oceny strony pod kątem popularności, wyciągając średnią z odwiedzin w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Z rankingiem też istnieje jednak pewien problem. Ranking powstaje wskutek działań ochotników. Aby przyczynić się do pomiarów popularności stron, trzeba zainstalować dodatek Alexa Toolbar. Od tego momentu nasze odwiedziny zaczynają liczyć się przy powstawaniu rankingu.
Chociaż twórcy rankingu zapewniają, że jest on dość miarodajny, wielokrotnie udowodniono, e jest całkiem przeciwnie, a wiele stron, które odwiedzane są często, jest w rankingu niżej, ponieważ należą one do branż i dziedzin życia, których zwolennicy nie instalują tego dodatku.
Pomimo tego ranking Alexa bardzo wpływa na końcową cenę strony i warto jest zadbać o to, by podnieść go znacząco, aby sprzedać ją ze sporym zyskiem.
Najnowsze komentarze