Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on cze 17, 2021 in Reklama i marketing |

Reklama w Internecie – dlaczego jest ważna?

Reklama to nieodzowny element budowania strategii marketingowej. Ta internetowa daje ogromne możliwości i pozwala na docieranie do szerokiego grona odbiorców, a przy tym umożliwia dobieranie typu komunikatów reklamowych do potrzeb firmy, co przekłada się na konwersję. Dlaczego warto inwestować w reklamę w Internecie? Jakie kanały komunikacji są najlepsze? Sprawdźmy!

Reklama w Internecie – najważniejsze informacje

Marketing w Internecie daje ogromne możliwości promocyjne firmom, instytucjom, organizacjom i innym podmiotom. Internet daje reklamodawcom potężny zakres możliwości wyświetlania komunikatów potencjalnym klientom, a co więcej – pozwala na powiązanie reklamy ze sprzedażą.

Pierwsze reklamy internetowe miały swój początek w 1990 roku i były to proste banery graficzne. Dziś do dyspozycji reklamodawców jest cała gama możliwości – można tworzyć reklamy w różnych formatach, od tekstowych, przez graficzne, aż po wideo. Co więcej, reklamy mogą być dostosowywane zasięgiem i formą do grup odbiorców, co dodatkowo zwiększa konwersję i skuteczność działań marketingowych.

Chcesz poznać lepiej specyfikę reklamy internetowej? Sprawdź na: https://adnext.pl/baza-wiedzy/reklama-internetowa/

Reklama w Internecie – najważniejsze kanały

Reklama internetowa znana jest również jako reklama online. Z uwagi na to, że jest możliwa w różnych trybach i konfiguracjach, przedstawiamy najważniejsze kanały komunikacji marketingowej z odbiorcami w sieci.

  • Reklama w wyszukiwarce – to jedna z najbardziej popularnych i skutecznych form reklamy w Internecie. W przypadku Google dzielimy ją na płatne linki sponsorowane (Google Ads) oraz bezpłatne, za które odpowiada pozycjonowanie stron internetowych (SEO – wyniki organiczne). Choć teoretycznie SEO nie jest płatne, to w praktyce oznacza szereg czasochłonnych i kosztownych działań: od contentu, przez optymalizację, po linkbuilding.
  • Reklama w social mediach – pozwala kierować reklamy do użytkowników za pomocą danych demograficznych. Mogą to być, np. wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie czy stan cywilny.
  • Content marketing – artykuły sponsorowane, blogi, wpisy gościnne, opisy kategorii i produktów. Wszystkie treści zwiększają szansę na dotarcie do potencjalnych klientów i zbudowanie silnej pozycji marki.
  • Reklamy banerowe – wyświetlone na różnego typu portalach określonej grupie odbiorców, kierują do witryny (np. sklepu, bloga, oferty usługodawców), by potencjalni klienci mogli lepiej poznać produkty i usługi.

Więcej na ten temat na stronie firmy AdNext: https://adnext.pl/.