Darmowa reklama w Internecie za pomocą mediów społecznościowych – jak się za to zabrać?
Dzisiejszy biznes obecny musi być w sieci, jednak nie każdy wie, jak wypromować firmę w Internecie za darmo, co jest dość często poruszaną kwestią. Wiele firm nie posiada bowiem środków na darmową reklamę w Internecie. Z pomocą przychodzą jednak media społecznościowe.
Jakie portale społecznościowe i w jakiej ilości wybrać do prowadzenia marketingu?
Portale społecznościowe są doskonałym narzędziem darmowej reklamy, jednak istnieje ich dziś sporo, a już dawno skończyły się czasy, kiedy to formy rozważały przede wszystkim marketing na Facebooku. Dziś Facebook traci swoją siłę, jego użytkownicy odpływają na inne platformy, co dotyczy przede wszystkim ludzi młodych i wykształconych. Facebook przez wielu jest postrzegany za mało ambitną platformę pełną śmieciowych treści.
Dlatego też coraz więcej form stawia na inne media społecznościowe, a poza Facebookiem warto rozważyć marketing na Instagramie, Twitterze i Pintereście. Warto jest dostać, ze demografia każdego z tych portali jest inna, tak samo jak jego zastosowanie. Wybierając więc portal społecznościowy, warto się zorientować, na którym z nich przebywa nasza grupa docelowa.
Twitter, na przykład, to platforma ludzi z wyższym wykształceniem i ambicjami, natomiast Pinterest i Instagram idealnie sprawdzą się przede wszystkim w marketingu branż związanych z życiem codziennym. Należą do nich branża modowa, branża beauty, branże związane z domem, jego wystrojem i aranżacją wnętrz, majsterkowaniem, kuchnią, zajmowaniem się dziećmi itp.
Kiedy jest się małą firmą z małymi zasobami ludzkimi, nie powinno się prowadzić działań na zbyt wielu portalach. Wystarczy jeden lub dwa, przy czym warto zaznaczyć, że wybierając Pinteresta, najlepiej połączyć marketing na nim z działaniami na Instagramie i vice versa.
Zarządzanie mediami społecznościowymi
Chcąc się dowiedzieć, jak wypromować firmę w Internecie za darmo, warto jest się zainteresować narzędziami do planowania postów, które umożliwią utworzenie ich z wyprzedzeniem, by potem wysyłać je o zaplanowanej porze.
Zazwyczaj narzędzia tego typu narzędzia są płatne, jednak czasami oferowane są za darmo z ograniczonymi możliwościami. Wiele osób w celu oszczędzenia pieniędzy na marketing uczy się też podstaw programowania w Pythonie. To rozwiązanie dla bardziej zaawansowanych i ambitnych, ale język ten dysponuje wieloma pakietami do interakcji z mediami społecznościowymi i szybko można nauczyć się tworzyć w nim własne aplikacje do planowania postów. Solidne jego podstawy są możliwe do opanowania w ciągu miesiąca.
Darmowa reklama w Internecie z pomocą mediów społecznościowych jest wysoce skuteczna, a jej popularność rośnie. Pojawia się też coraz więcej darmowych narzędzi do pełnego wykorzystania potencjału tych portali.