Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on maj 2, 2018 in Reklama i marketing |

SEO SEM PPC projekt. Podstawowe terminy związane z reklamą w Internecie

Specyficzna nomenklatura rządzi każdym środowiskiem branżowym. Również w przypadku content marketingu istnieje szereg pojęć, które warto znać, jeśli prowadzimy firmę, nawet gdy nie mamy w planach specjalizować się w marketingu sieciowym. Pozwoli nam to lepiej współpracować na przykład z agencjami, zajmującymi się pozycjonowaniem witryn.

SEO SEM PPC projekt – trzy podstawowe terminy marketingu internetowego

SEM (czyli Search Engine Marketing) to wszystkie elementy związane z marketingiem w wyszukiwarkach. Składowymi SEM są SEO i PPC. Dobrze zaplanowany SEM projekt będzie uwzględniał wszystkie te elementy konieczne dla skutecznej kampanii sieciowej.
SEO (czyli Search Engine Optimization, czyli po polsku: pozycjonowanie lub optymalizacja) ma za zadanie poprawiać ilość i jakość ruchu z wyszukiwarek w witrynie. Polega na długofalowych działaniach.
A z kolei PPC czyli Pay per Click to wyłącznie model opłat za reklamę w wyszukiwarkach i u ich partnerów.

Język reklamy, zwłaszcza reklamy internetowej, jest żywy i czerpie znacznie z języka angielskiego. Warto zapoznać się z jego podstawami, żeby lepiej rozumieć, jakich działań może wymagać nasza strona.