Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on gru 26, 2021 in Reklama i marketing |

Jak napisać dobry tekst reklamowy dla Google Ads?

Dobry tekst reklamowy to trudna sztuka. Trzeba dokładnie poznać klienta, do którego kierujemy swoją ofertę i dostosować do niego słownictwo. Reklama powinna być prosta i zrozumiała dla każdego oraz musi się skupiać na zaletach produktu. W ten sposób klient będzie pozytywnie nastawiony do oferty. Często używane są chwytliwe slogany promujące dany przedmiot. Ważne jest także Call to action, czyli zachęcenie odbiorcy do wykonania działania, na przykład dokonania zakupu.

Pisz dla użytkownika, nie dla algorytmu! Teksty Google Ads.

Z tekstami reklamowymi Google Ads mamy do czynienia niemal codziennie. Pojawiają się za każdym razem, gdy w wyszukiwarkę wpiszemy konkretną frazę, na przykład wpisując „słuchawki bezprzewodowe”, wyniki wyszukiwania jako pierwsze wskażą reklamy, składające się z nagłówka, tekstu reklamowego i adresu URL.

Pisanie tekstu Google Ads powinno rozpocząć się od doboru słów kluczowych. Słowa kluczowe to frazy wyszukiwane przez użytkowników internetu w wyszukiwarkach. Dzięki umieszczeniu ich w tekście, strona internetowa zostaje pozycjonowana w sieci. W ten sposób, gdy potencjalny klient będzie szukał danego produktu, trafi na naszą witrynę. Słów kluczowych w tekście reklamowym Google Ads najlepiej użyć kilka razy, zwłaszcza w nagłówkach, których możemy mieć kilka. Należy pamiętać o tym, że reklama cały czas musi być spójna i unikalna, ponieważ użytkownik nie przeczyta tekstu, który wygląda jakby był pisany przez osobę niedoświadczoną lub widział go już kilka razy.

Tekst reklamowy Google Ads powinien być konkretny, aby się zmieścić w limicie znaków i przekazać klientowi to, co najważniejsze o produkcie. Kluczowe może być używanie wezwań do działania, aby zachęcić do odwiedzenia strony. Oferując daną rzecz w tekście reklamowym trzeba zadbać, aby pojawiła się ona na stronie. Nie będzie sensu w reklamowaniu czegoś, czego nie mamy.

Tekst reklamowy – wszechstronne narzędzie

Z tekstem reklamowym mamy styczność codziennie. Podczas jazdy samochodem usłyszymy go w radiu, a w czasie wieczornego seansu – w telewizji. Jego celem jest skłonienie odbiorcy do zakupu przedmiotu lub skorzystania z usługi, na przykład poprzez zwracanie uwagi na zalety produktu. W XIX wieku rozpowszechniła się reklama prasowa i pojawiły się agencje reklamowe. Wszystko wynikało z postępu i szerszego dostępu do prasy.

Google Ads – reklama w internecie

Google Ads to narzędzie do tworzenia reklam w internecie. Dzięki niemu każda witryna internetowa może zdobyć nowych użytkowników. Swoją stronę możemy promować w wyszukiwarce Google, a także w pozostałych usługach, np. Youtube. Dzięki temu możemy odpowiednio skonfigurować grupę osób, do której kierujemy swoją reklamę. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy, za pomocą reklam możemy wyświetlić swoje oferty w wyszukiwarce. Jednym z najbardziej korzystnych sposobów będzie promocja za pomocą tekstów reklamowych w wyszukiwarce, ponieważ wtedy dajemy użytkownikowi to, czego szuka, zamiast wyświetlać mu propozycje, na które czasami nawet nie zwróci uwagi.

Artykuł powstał przy współpracy z https://gogini.pl