Email marketing daje zdecydowanie większe możliwości, niż mogłoby się wydawać. Nie wszyscy przedsiębiorcy jednak przekonali się do wspomnianego rozwiązania. Dlaczego warto postawić na dobry program mailingowy?
Niski koszt
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że email marketing należy do najtańszych dostępnych sposobów, dzięki którym można dotrzeć do klientów. Należy mieć świadomość, że w przypadku bardzo dużej bazy, koszt bezpośredniego dotarcia do skrzynki e-mailowej subskrybenta będzie wynosił mniej niż 1 grosz. Warto wiedzieć, że email marketing jest opłacalny nie tylko dla dużych marek, ale również drobnych przedsiębiorców. Nie trzeba posiadać dużych budżetów, by osiągać satysfakcjonujące rezultaty. Obecnie program mailingowy jest stosunkowo tani, jak na możliwości, które oferuje.
Email marketing jest stosunkowo prosty w użyciu
Bardzo dużej liczbie osób wydaje się, że stworzenie strategii kampanii mailingowej jest bardzo trudnym zadaniem. Jest to oczywiście błędne myślenie. Email marketing może zrobić każdy przedsiębiorca. Nie ma konieczności zatrudniania do tego celu doświadczonych marketerów. Godny uwagi jest fakt, że bardzo często wystarczy poświęcić kilka godzin, by stworzyć skuteczną kampanię mailingową. Dzięki dostępnym na rynku programom mailingowym nie trzeba zatrudniać programistów. Wszystko można bowiem zrobić samodzielnie. Osoba zainteresowana będzie potrzebowała tylko odpowiednich treści i grafik.
Email marketing jest bardzo skuteczny
Godny uwagi jest fakt, że właściwie przygotowana kampania może przynieść przedsiębiorcy 3800% ROI. Nie wszyscy również wiedzą, że email marketing w branży e-commerce jest odpowiedzialny za 20% wszystkich zamówień.
Treść może być kierowana do osób, które są zainteresowane ofertą
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że email marketing w porównaniu do tradycyjnych form reklamy dociera do osób, które są zainteresowane określoną branża lub ofertą. Potencjalni klienci zapisali się bowiem do newslettera. Oznacza to, że musieli mieć jakiś powód.
Email marketing pozwala na budowanie relacji z odbiorcami
Jak wiadomo pozyskanie nowych klientów jest zdecydowanie trudniejszym zadaniem, niż utrzymanie dotychczasowych. Przedsiębiorca powinien pamiętać o wspomnianym fakcie, jeżeli może wykorzystać program mailingowy. Należy mieć świadomość, że odpowiednie wykorzystanie automatyzacji omawianego rozwiązania pozwala na to, aby subskrybent stosunkowo szybko przeszedł do kolejnego etapu lejka sprzedażowego. Ponadto przez personalizowane wiadomości można zbudować z nim relację.
Email marketing jest mierzalny
Jest to kolejna bardzo istotna zaleta omawianego rozwiązania. Wszystkie działania email marketingowe można nie tylko bardzo łatwo zmierzyć, ale również wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski. Przedsiębiorca dokładnie analizując poszczególne raporty z wysyłek będzie wiedział, które działania trzeba poprawić. Godny uwagi jest fakt, że praktycznie żadna forma reklamy nie dostarczy przydatnych informacji w tak krótkim czasie.