Dlaczego warto używać płatnych opcji reklamy na Facebooku?
Reklama w Internecie to prawdziwy dar dla współczesnego biznesu, gdyż jest ona nie tylko niezwykle skuteczna, ale też i jej koszty są znacznie niższe, niż ma to miejsce w przypadku marketingu przy pomocy tradycyjnych kanałów. Jednym z miejsc najlepszych do promocji biznesu jest Facebook, jednak nie każdy wie, że oferuje on płatne reklamy skrojone na miarę.
Płatne reklamy na Facebooku – charakterystyka
Chociaż wiele osób nie lubi Facebooka i jest tam bardziej z konieczności, dla biznesu jest on błogosławieństwem. Płatne reklamy na Facebooku bowiem korzystają z faktu zbierania przez portal olbrzymiej ilości informacji o jego użytkownikach, wliczając w to ich dane demograficzne, miejsce zamieszkania, zainteresowania, preferencje, czy poglądy.
Dane te są na bieżąco zbierane, a następnie wykorzystane one są w płatnym narzędziu znanym pod nazwą Facebook Ads. Jest ono niezwykle skuteczne, ponieważ tworząc reklamę można bardzo zawęzić grupę jej odbiorców. Opcje pozwalają na stworzenie wirtualnego profilu członków swojej grupy docelowej i to właśnie tym potencjalnie najbardziej zainteresowanym naszą działalnością reklama się wyświetli.
Przystępność cenowa Facebook Ads
Facebook Ads pozwala też na ustalenie widełek, jakie jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę, a próg cenowy może być bardzo niski. Oczywiście im więcej przeznaczy się pieniędzy, tym lepiej, ale są przypadki, w których wystarczy jednorazowe zainwestowanie zaledwie stu kilkudziesięciu złotych, aby pozyskać nowych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż. Dotyczy to przede wszystkim małych firm jednoosobowych i freelancerów, a także tych, którzy prowadzą mały biznes bez działalności gospodarczej – na przykład dla autorów, bloggerów marzących o zarabianiu na prowadzonych przez siebie stronach itp.
Płatne reklamy na Facebooku mogą być stworzone łatwo, a korporacja publikuje przejrzyste przewodniki o tym, jak korzystać z tego narzędzia, a do tego dostępne są aplikacje mobilne, które umożliwiają tworzenie kampanii i zarządzanie nimi z poziomu telefonu. Szukając więc skutecznego i jednocześnie elastycznego rozwiązania marketingowego, warto zainteresować się Facebook Ads.