Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on maj 10, 2020 in Internet, Reklama i marketing |

Jak prowadzić marketing na Twitterze, szybko zdobywając obserwujących?

Jak prowadzić marketing na Twitterze, szybko zdobywając obserwujących?

Marketing w mediach społecznościowych jest dziś obowiązkowym elementem promocji biznesu, a nowym liderem stanie się tu prawdopodobnie Twitter. Obecnie jest to platforma numer 2 pod względem liczby aktywnych użytkowników, jednak wkrótce przewyższy ona, dotychczas najpopularniejszego, Facebooka. Warto jest więc postawić na Twittera, promując własną firmę, zwłaszcza że jest on głównym portalem społecznościowym ludzi młodych i wykształconych.

Pozyskiwanie obserwujących z innych profili

W przypadku Twittera najlepiej jest na początku pozyskać obserwujących z profili naszej konkurencji. W tym celu należy dodać do obserwowanych osoby, które ważne są w naszej branży czy niszy i regularnie dyskutować z nimi pod ich postami. W ten sposób zdobędziemy część ich obserwujących i je same. Pamiętać bowiem należy, że na Twitterze nasza konkurencja ma być naszym przyjacielem. Istota tego portalu tkwi bowiem w kooperacji i merytorycznej dyskusji.

Wspominanie o innych i hashtagi, czyli dwa znaki na klawiaturze, z którymi warto się zaprzyjaźnić

Żeby zwrócić na siebie uwagę grupy docelowej i innych profili, używa się dwóch narzędzi. Pierwszym z nich są hashtagi, czyli słowa kluczowe poprzedzone znakiem #. To one są na Twitterze mapą nawigacyjną i to dzięki nim użytkownicy wyszukują interesujące ich informacje. Dobór ich powinien być przemyślany i można go dokonać na podstawie obserwacji swojej konkurencji, zewnętrznych narzędzi do doboru hashtagów, a także samego Twittera, który posiada wbudowane zaawansowane narzędzia wyszukiwania i analityki.

Drugim narzędziem jest wspominanie o innych, któremu służy stosowanie znaku @. Kiedy użyjemy tego znaku przed nazwą profilu, który wspominamy w swoich postach, zostaje on poinformowany, że pojawiła się związana z nim wypowiedź i w wielu przypadkach osoby te zareagują, wdając się z nami w dyskusję. W przypadku platformy Twitter jak zdobyć obserwujących, zależy w dużej mierze od wykorzystania tych narzędzi.

Osobisty i nieformalny charakter wpisów

Na Twitterze ceniony jest też humor, ironia i sarkazm. Nawet osoby będące u szczytu władzy i osoby zajmujące poważne stanowiska, mogą sobie tutaj pozwolić na naprawdę sporą dawkę powyższych elementów i jest to wręcz oczekiwane. Wpisy powinny mieć też bardziej osobisty charakter, nie powinny być mdłe i bezosobowe. Na Twitterze można się bardziej uzewnętrzniać, pokazać swoje nieznane oblicza czy zamieszczać uszczypliwe uwagi o innych, co musi być jednak robione ze smakiem i wyczucie, a najlepiej jak jest robione z solidną dawką humoru.