Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on lip 17, 2017 in Reklama i marketing |

Początek końca prasy

Kto współcześnie czyta gazety? Takie pytanie nurtuje wielu ludzi, zdziwionych liczbą tytułów prasowych w kioskach czy sklepach. Wydania papierowe wydają się nie mieć prawa bytu, szczególnie że te same informacje można bez trudu znaleźć w Internecie, a nawet w telewizyjnym przeglądzie prasy. Zatem wydawanie pieniędzy na gazetę uznawane jest przez wielu ludzi za stratę pieniędzy. Do tego dochodzą jeszcze kwestie ekologiczne, bo przecież wycina się lasy i prowadzi do topnienia lodowców.

 

Upadek prasy drukowanej wieszczono już dawno, a tymczasem ma się ona całkiem dobrze. Owszem, wiele materiałów zostało przeniesionych do Internetu, ale do niektórych czytelników nadal najbardziej przemawia papier. Coś w tym jest, że wzięcie do ręki gazety to coś innego niż otworzenie komputera czy tabletu. Znaczy jakby więcej, wiąże się z tradycją. Współczesna prasa nie ukrywa, że utrzymuje się głównie z wpływów reklamowych. Czy Internet w końcu wyprze druk? Trudno w tej chwili prorokować, z jednej strony wydaje się to być naturalną koleją rzeczy, ale do tej pory prasa trzyma się mocno.