Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on sie 1, 2023 in Reklama i marketing |

Logo restauracji, które przyciąga.

Dlaczego logo restauracji jest takie ważne? Jak wykonać projekt, który przyciągnie klientów?

Zanim goście odwiedzą restaurację i spróbują propozycji szefa kuchni, zwrócą uwagę na logo restauracji. Z tego względu powinno być ono czytelne, estetyczne i zachęcające. Własne logo nie tylko pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, ale jego zadaniem jest również przyciągnięcie uwagi.

  1. Czym jest identyfikacja wizualna restauracji?
  2. Jak powinno wyglądać logo restauracji?
  3. Dlaczego projekt logo jest taki ważny?
  4. Projektowanie logo – Zlecić, czy zrobić to samodzielnie?

1. Czym jest identyfikacja wizualna restauracji?

Na identyfikację wizualną marki składa się kilka elementów. Tworzą one jej spójny i charakterystyczny wizerunek, który ma wpływać na rozpoznawalność wśród odbiorców marki. Wspomniane elementy to między innymi logo restauracji, kolorystyka, fonty (rodzaje czcionek), menu, grafiki, materiały reklamowe, sposób komunikacji z klientem oraz opakowania potraw i gadżety reklamowe.

Ważne jest, aby wszystkie elementy współgrały ze sobą. Najważniejszą częścią identyfikacji wizualnej jest logo restauracji, które klient może zapamiętać i kojarzyć z konkretnym lokalem.

2. Jak powinno wyglądać logo restauracji?

Wybierając logo dla swojej restauracji warto pamiętać o kilku istotnych rzeczach. Logo to część identyfikacji wizualnej, z którą goście szczególnie będą utożsamiać restaurację, dlatego powinno być łatwe do zapamiętania. Kolory powinny być czytelne i przejrzyste. Należy wziąć pod uwagę, że logo będzie umieszczane na różnego rodzaju materiałach reklamowych, takich jak plakaty, ulotki, czy opakowania. Dlatego kolory powinny być tak dobrane, aby w przyszłości łatwo dało się je dopasować do określonego produktu.

Przede wszystkim jednak należy zadbać o to, aby logo było odzwierciedleniem tego, co będzie reprezentować. Dzięki temu goście łatwiej skojarzą markę ze swoimi potrzebami. Ostatnim, choć równie ważnym elementem jest unikalna forma. Logo powinno wyróżniać się spośród innych marek oferujących podobne usługi.

3. Dlaczego projekt logo jest taki ważny?

Dla potencjalnych gości restauracji logo jest pierwszym kontaktem z marką. Jeśli będzie w sposób zachęcający opowiadać o tym, czego mogą spodziewać się po wizycie w tej konkretnej restauracji, prawdopodobnie wejdą do środka. Jeżeli logo będzie słabe i niezachęcające, większość osób nie zwróci na nie uwagi lub po prostu nie zdecyduje się zaufać z pozoru kiepskiej marce. Krótko mówiąc liczy się pierwsze wrażenie i to właśnie logo odpowiedzialne jest za to, aby już przy pierwszym kontakcie potencjalnego klienta z marką budzić pozytywne skojarzenia.

4. Projektowanie logo – Zlecić, czy zrobić to samodzielnie?

Logo dla restauracji można stworzyć samodzielnie lub z zespołem pracowników oraz zlecić to profesjonalnemu grafikowi. Decydując się na samodzielne wykonanie loga, należy pamiętać o tym, że jest tu kluczowy element, informujący klientów o charakterze i stylu miejsca oraz o tym, że musi się ono wyróżniać na tle konkurencji. Przygotowanie loga własnymi siłami będzie zdecydowanie tańsze, jednak pochłonie więcej czasu. Efekt końcowy z kolei będzie uzależniony od umiejętności osoby projektującej logo.

Decydując się na to, aby logo restauracji wykonał grafik lub agencja marketingowa, w pewnym sensie oddajemy istotną część restauracji w cudze ręce. Należy jednak pamiętać, że specjaliści dysponują profesjonalnym sprzętem i oprogramowaniem, a przy tym często mają spore doświadczenie, które pozwala na stworzenie unikatowego projektu, dopasowanego do charakteru lokalu.