Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on gru 1, 2020 in Reklama i marketing |

Influencer Marketing – w jakich branżach okaże się szczególnie skuteczny?

Kampanie reklamowe z udziałem rozpoznawalnych osób są podstawą dzisiejszego biznesu. Świetnie w ten model wpisują się influencerzy, którzy potrafią z łatwością dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Czy branża ma wpływ na rezultat działań promocyjnych?

Dlaczego współpracować z gwiazdami internetu?

Powód jest bardzo prosty – chodzi o umiejętne budowanie wizerunku danej marki. Nasza Agencja Influencer Marketing specjalizuje się w planowaniu i realizacji skutecznych kampanii reklamowych. Doświadczenie podpowiada, że wpływ gwiazd internetu jest ogromny i stale rośnie. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką współpracę. Efekty wywołane przez dobrze zrealizowaną strategię promocyjną oddziałują na grupę docelową o wiele dłużej niż tradycyjne reklamy. Ma to związek ze stałą obecnością materiałów w sieci i łatwym dostępem do nich.

Na co zwracać uwagę, wybierając influencera?

To niezwykle istotne podczas planowania kampanii. W social media są osoby, które gromadzą wierne grono odbiorców i z zaangażowaniem relacjonują wybrane przez siebie wydarzenia, trendy czy po prostu zapewniają rozrywkę. Inni nie przejmują się zbytnio opiniami i zadowalają się jedynie liczbą odsłon. Profesjonaliści prowadzący kampanie skupiają się przede wszystkim na takich ambasadorach marek, którzy nie ograniczają się do wrzucania do sieci swoich treści, ale sukcesywnie budują relacje. Dlaczego ma to tak duże znaczenie?

Budowanie wizerunku danego produktu lub usługi nie polega jedynie na jego prezentacji. Influencer staje się jego twarzą i od tego, jak zostaje postrzegany przez followersów lub subskrybentów, zależy powodzenie kampanii. Dlatego warto przyjrzeć się jego zaangażowaniu w interakcje z obserwatorami, dostrzec, jak odnajduje się wśród innych gwiazd, jakie wydarzenia komentuje i co śledzi.

Jakie branże promować przez Influencer Marketing?

Pytanie to zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, a doświadczenie pokazuje, że sam produkt lub usługa nie są w tym przypadku kluczowe. Obecnie nawet niszowe marki reklamują się w social media i robią to skutecznie. Sukces takiej kampanii opiera się na wyborze odpowiedniego ambasadora i realizacji właściwie przemyślanej strategii.

Oczywiście są branże, które widać częściej na ekranach urządzeń mobilnych i komputerów. Gastronomia, turystyka, branża beauty, czy elektronika bardzo często współpracują z influencerami. Jednak w ostatnich latach widać zacierające się granice między markami, które mogą być w ten sposób promowane, a które nie pojawiają się w social media. I tak dla przykładu kampanie firm zajmujących się motoryzacją, armaturą łazienkową, budownictwem czy medycyną stają się coraz bardziej popularne w sieci.

Jak widać, podstawą sukcesu kampanii reklamowej z influencerami nie jest działanie w konkretnej branży. Kluczem jest dobór odpowiednich partnerów biznesowych i połączenie ich wizerunku z oferowaną marką. W ten sposób można prezentować niemal każdy rodzaj produktu czy usługi bez względu na to, czy jest to oferta premium, czy nie.