Social media utrzymują się w ścisłej czołówce najchętniej wykorzystywanych platform reklamowych. Jeśli chcesz skutecznie wypromować swoją firmę, wykorzystaj do tego właśnie media społecznościowe!
Dlaczego zorganizować kampanię właśnie w social media?
Zasadniczą zaletą jest ogromna liczba osób, które posiadają i wykorzystują social media. Dla porównania Facebook w 2020 roku mógł pochwalić się liczbą 2,6 miliarda aktywnych użytkowników, Instagram miał ich 1,08 mld, Snapchat 397 mln, TikTok 800mln, YouTube 2 mld. Fabrykamarketingu.pl zdaje sobie sprawę z ogromnego potencjału tych kanałów społecznościowych i tworzy spersonalizowane kampanie reklamowe kierowane do odbiorców.
Sposób przekazu bazuje na szybko przyswajalnych treściach wideo. To obecnie najpopularniejszy rodzaj docierania do potencjalnych klientów. Cechuje się generowaniem obrazu wywołującego określone skojarzenia i nie wymusza dodatkowych refleksji nad zastosowaniem produktu czy usługi. Dla przykładu reklama na Snapchacie może za pomocą hasztagów w sposób kierunkowy docierać do określonej grupy.
Niekwestionowaną zaletą jest również stały dostęp do treści reklamowej. W odróżnieniu od innych platform, takich jak telewizja, odbiorca może w każdej chwili dostrzec konkretną ofertę. Nie ma konieczności umieszczania jej w najczęściej oglądanym paśmie. Internet nie zna ograniczeń czasowych, więc przekaz może być generowany w dowolnej chwili.
Jak promować produkt w social media?
Aby skutecznie realizować kampanie reklamowe w mediach społecznościowych należy zwrócić uwagę na dwie kwestie:
- Wykorzystanie określonej platformy,
- Określenie grupy docelowej.
Poszczególne aplikacje różnią się od siebie pod wieloma względami. Fabrykamarketingu.pl tworzona jest przez specjalistów, którzy świetnie poruszają się w social mediach i rozumieją panujące w nich zasady. Kampania reklamowa prezentowana na Facebooku lub Instagramie zazwyczaj opiera się na treści statycznej, wykorzystując głównie zdjęcia. YouTube nastawiony jest na wideo o czasie trwania przekraczającym kilka minut. Reklama na Snapchacie ograniczona jest do 60 sekund, podobnie jak w przypadku TikToka. Jedynie garść statystyk pokazuje, jak mocno spersonalizowana musi być treść do konkretnej platformy.
Grupa docelowa to kolejna fundamentalna kwestia poprzedzająca sposób prowadzenia kampanii. Aplikacje oferujące krótkie wideo są najczęściej wypuszczane na urządzenia mobilne i użytkowane przez „Pokolenie Z”. W ich przypadku liczy się szybkość uzyskanych informacji, klarowność przekazu i stosowanie określonego języka. Osoby wybierające platformy z dłuższymi filmami są gotowe do poświęcania im więcej czasu, co przekłada się na sposób oferowania produktu, a także ich potrzeby.
Wszystkie te czynniki powodują, że przygotowanie kampanii reklamowej ściśle związane jest wieloma dynamicznie zmieniającymi się czynnikami. Social media stale ewoluują, więc najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie zadań marketingowych specjalistom z tej dziedziny. Biegle się w nich poruszają, zapewniając Klientom odpowiednie sposoby promocji.