Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on lip 17, 2016 in Reklama i marketing |

Wiele źródeł informacji, a tak mało wiedzy

Wiele źródeł informacji, a tak mało wiedzy

Współczesny człowiek ma dostęp do wiadomości na bieżąco. Nie musi czekać na poranne wydanie gazety czy wieczorny dziennik. Informacje serwowane są na żywo w telewizji i radiu, a także na stronach internetowych gazet. Internet odgrywa zasadniczą rolę w budowaniu społeczeństwa informacyjnego. Dzięki niemu każdy użytkownik komputera lub telefonu może na bieżąco sprawdzać nie tylko to, co dzieje się na świecie, ale szukać także potrzebnych mu danych. Podkreślić należy jednak, że łatwy dostęp do informacji wcale nie musi przekładać się na dobrze poinformowane społeczeństwo. Przede wszystkim wśród współczesnych ludzi można zaobserwować swoiste rozleniwienie. Chcą mieć podane wszystko na tacy, najlepiej w skróconej wersji i prostymi słowami.

 

Wolą drogę na skróty i powtarzanie usłyszanych sloganów. A wydawcom medialnym w to graj. Nie muszą silić się na pogłębioną analizę. Można jednak zauważyć negatywny wpływ takiego upraszczania. Dziennikarze przekazują często wybrane aspekty sprawy, ale przez odbiorców są one postrzegane jako obiektywny obraz. Prowadzi to do fałszywych osądów.