Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on wrz 30, 2020 in Internet, Reklama i marketing |

Dlaczego warto postawić na responsywną stronę internetową, prowadząc biznes?

Dlaczego warto postawić na responsywną stronę internetową, prowadząc biznes?

Dlaczego warto postawić na responsywną stronę internetową, prowadząc biznes?

Jednym z filarów współczesnego biznesu jest dziś obecność w sieci, a ta wiąże się z posiadaniem własnej strony internetowej. Oblicze projektowania stron jednak mocno się zmieniło, a wszystko za sprawą upowszechnienia się technologii mobilnych. Pojawiło się określenie tak zwanej strony responsywnej, która jest dziś standardem w biznesie.

Czym jest strona responsywna?

Responsywna strona internetowa wygląda dobrze na wszelkiego rodzaju urządzeniach, włączając w to tablety i smartfony. To właśnie z nich najczęściej wchodzi się dziś na strony, a nieprzystosowanie ich do takich urządzeń wiąże się z całkowitą ich bezużytecznością dla potencjalnych i obecnych klientów. Elementów strony responsywnej nie trzeba powiększać, uruchamiając ją na smartfonie czy tablecie, gdyż rozdzielczość przeglądarki jest rozpoznawana, a wszystkie elementy dopasowują się do rozmiaru ekranu.

Responsywne strony a SEO – jak przerobić stronę na responsywną?

Brak responsywnej strony internetowej niesie ze sobą wiele konsekwencji. Jak pokazują liczne badania i doświadczenie, klienci chcą korzystać dziś ze stron przede wszystkim na smartfonach, a kiedy pozbawieni są takiej możliwości, często wybierają konkurencję. To jednak nie wszystko. Strona wykonana w starych technologiach, w których przypadku nie ma mowy o responsywności, są też karane przez algorytmy indeksujące niższą pozycją w przeglądarce, co mocno przekłada się na ruch na stronie, a więc i zabiera jej właścicielom dochód. Kiedy posiada się już stary typ strony, warto wiedzieć, jak przerobić stronę na responsywną.

Przerabianie strony na responsywną

Dziś responsywne strony powinny być standardem, a poważną formę można poznać między innymi po tym, jak jej strona wyświetla się na smartfonach. Jednak wiele form nadal posiada strony starego typu i chociaż najlepiej jest od razu stworzyć stronę responsywną, tę już istniejącą można zmienić, aby spełniała ona te standardy. Podczas zmiany strony bardzo liczy się typografia, używane formaty graficzne (preferowany jest format SVG), a także poprawne linkowanie wewnętrzne i wiele innych detali.

Samodzielna zamiana strony na responsywną jest niemal niemożliwa, gdyż konieczna jest tu interwencja kogoś, kto zajmuje się tym na co dzień, dlatego też najlepiej zadanie to powierzyć specjalistom.