Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on lut 28, 2020 in Reklama i marketing |

Słowa kluczowe – dlaczego są takie ważne w pozycjonowaniu?

Słowa kluczowe – dlaczego są takie ważne w pozycjonowaniu?

Biznes obecny musi być dziś w sieci, a by strony w ogóle były zauważone, muszą posiadać odpowiednio wysoką pozycję w rankingu wyników wyszukiwania Google. Jednym ze sposobów na uzyskanie tego efektu jest odpowiednie zoptymalizowanie strony pod kątem SEO, w czego zakres wchodzi też dobranie słów kluczowych.

SEO a słowa kluczowe – garść wskazówek

Chociaż słowa kluczowe są niezwykle ważnym aspektem SEO, trzeba stosować ostrożnie i umiejętnie. Jednym ze starych trików wczesnych działań SEO było umieszczenie na stronie słów kluczowej w dużej ilości i ze znaczną częstotliwością, jednak algorytmy indeksujące znacznie ewoluowały i dziś liczy się nie tyle gęstość słów kluczowych, co jakość treści i jej użyteczność dla odbiorców, który to aspekt algorytmy potrafią dokładnie ocenić.

Inną kwestią jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Tu przydaje się wiedza dotycząca tego, jak sprawdzić ilość wyszukiwań w Google, które dotyczą danego słowa kluczowego.

Długi ogon kontra krótki ogon

Kolejną kwestią jest skuteczność fraz związana z ich długością. Słowa i frazy kluczowe można podzielić na dwa rodzaje – tak zwany “krótki ogon” i “długi ogon”. Pierwszy rodzaj opisuje zapytania, które są niezwykle krótkie i najczęściej składają się z jednego do trzech słów. Są one dosyć powszechnie wpisywane w wyszukiwarkę, jednak są one bardzo ogólne, a więc i nie mają potencjału przyciągania zbyt dużej ilości osób zdecydowanych co do zakupu produktów i usług

“Długim ogonem”, z kolei, nazywa się frazy, które często są praktycznie pełnymi zdaniami i choć ciężko jest je znaleźć, posiadają one spory potencjał w zakresie konwersji, gdyż osoby, które je wpisują w wyszukiwarkę, są już w zasadzie zdecydowane na zakup i wysoce świadome, i niewiele już trzeba, by skłonić je do skorzystania właśnie z naszych usług.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań w google?

Jednak jak sprawdzić ilość wyszukiwań w Google, by wiedzieć, które słowa kluczowe będą odpowiednie? Tu korzysta się z wielu narzędzi do poszukiwania słów kluczowych i wyświetlania ich rankingów. Część z tych narzędzi jest płatna, część dostępna jest za darmo, jednak te darmowe często nie dostarczają zbyt wielu informacji na temat danego słowa kluczowego.

Do popularnych narzędzi należą między innymi Google Keyword Planner czy Übersuggest, których można używać za darmo. Bardzo popularne jest też narzędzie KeywordTool, które w podstawowym zakresie jest bezpłatne, jednak za opłatą można pozyskać za jego pomocą znacznie więcej danych.

Słowa kluczowe są niezwykle ważne i warto je dobrać już przed stworzeniem strony lub na początkowym etapie jej funkcjonowania, aby od wczesnych momentów jej istnienia pozycjonować ją na zestaw konkretnych fraz.