Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on maj 2, 2020 in Reklama i marketing |

Marketing szeptany – czy nadal jest skutecznym narzędziem marketingowym?

Marketing szeptany – czy nadal jest skutecznym narzędziem marketingowym?

Marketing szeptany – czy nadal jest skutecznym narzędziem marketingowym?

Marketing internetowy jest dziedziną, która niezwykle ewoluuje i na którą składa się wiele podgałęzi, z których każda dysponuje charakterystycznymi dla siebie metodami i narzędziami. Chociaż dziś nacisk kładzie się głównie na SEO i content marketing w mediach społecznościowych, nie należy też zapominać o dużo starszym i nieco zapomnianym dziś rozwiązaniu, jakim jest marketing szeptany na forach internetowych.

Marketing szeptany na forach internetowych – czym jest?

Chociaż wielu właścicieli biznesów dwoi się i troi, by pozyskać konwersję przy pomocy wyszukiwarki i mediów społecznościowych, niektóre osoby są oporne na tę formę reklamy, jednak chętnie kupują produkty i usługi, kiedy informacja o nich zostanie im przekazana nie przez firmę za nimi stojącą, lecz przez innych użytkowników sieci, którzy zmierzają (bądź zmierzyli się już) z tymi samymi problemami. Chociaż głównymi portalami łączącymi dziś ludzi są media społecznościowe, nie należy zapominać też o forach internetowych.

Jak działać na forach internetowych i jak je wybrać?

Marketing szeptany na forach internetowych nie jest wcale trudny, jednak problemem może być znalezienie tych forów, na których takie działania okażą się skuteczne i opłacalne. Idealne forum do marketingu szeptanego powinno być związane z branżą, w której działamy i powinno ono być spore i aktywne. Często najlepsze są fora istniejące w sieci od wielu lat. Chociaż wyglądają one, jak by były przeniesione do nas z odległej epoki i często straszą wyglądem, są one niezwykle aktywne i posiadają wielu użytkowników, którzy są często na nich obecni od lat.

Warto jednak pamiętać, aby tematyka forum nie była zbyt wąska. Wybierając to, które jest związane z naszą branżą, ale posiada też tematy i wątki mocniej lub luźniej z nią związane, mamy większą swobodę działania.

Marketing szeptany możemy przeprowadzić samodzielnie, biorąc się za to sami lub zlecając to komuś z naszej firmy. Najczęściej jednak wynajmuje się do tego osoby, które zajmują się nim na co dzień – czy będą to amatorzy dorabiający w ten sposób po pracy i po zajęciach na uczelni, czy agencje reklamowe oferujące takie usługi. Pierwsza opcja jest tańsza i łatwiej znaleźć wykonawców na portalach ogłoszeniowych, jednak w przypadku agencji ma się pewność działań przemyślanych, a także poprawności językowej postów i zastosowania w nich różnych chwytów znanych głównie osobom z branży marketingu.

Prowadząc taką formę marketingu, trzeba też pamiętać, by używać różnych adresów e-mail. Często prowadzi się go w taki sposób, że na jednym forum zakłada się kilka kont i w wątkach prowadzi się konwersacje z samym sobą, które są widziane jako wymiana zdań pomiędzy dwoma użytkownikami.