Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on paź 30, 2020 in Reklama i marketing |

Instagram – podstawowe strategie jego wykorzystania w biznesie

Instagram – podstawowe strategie jego wykorzystania w biznesie

Instagram – podstawowe strategie jego wykorzystania w biznesie

Prowadząc dziś biznes, trzeba być obecnym w sieci a posiadanie bloga, czy innej strony internetowej, już od dawna nie jest wystarczające. Konieczna jest również obecność w mediach społecznościowych, a jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych jest dziś Instagram. Dla wielu osób wydawać się może on jednak dość trudny w obsłudze, a wiedza o tym, jak planować posty na Instagramie jest wielowymiarowa, lecz jej podstawy wcale nie są trudne do opanowania.

Istota Instagrama

Instagram jest jednym z tych mediów społecznościowych, w którym największy nacisk położony jest na stronę wizualną. To materiał graficzny, w pierwszej kolejności, ma przyciągać wzrok. Dlatego w przypadku tego serwisu tak ważne jest kształcenie się w dziedzinie chociażby podstaw grafiki komputerowej i zmysł estetyczny. Na szczęście jest wiele darmowych edytorów zdjęć i grafiki, które nawet laikowi pomogą stworzyć interesujące materiały.

Co wrzucać na Instagrama?

Prowadząc biznes na Instagramie, trzeba ułożyć własną strategię, która powinna opierać się na głębokiej wiedzy o naszej grupie docelowej. Zdefiniować trzeba także wartości, które mają przyświecać danemu biznesowi. Wartości tych trzeba się potem stale trzymać i je akcentować, chociaż z samą formą ich przekazywania można eksperymentować.

Na Instagramie niezwykle ważne jest to, żeby nie zagarniać całkowitej uwagi obserwujących – należy promować nie tylko tworzone przez siebie treści, ale również prezentować te tworzone przez właścicieli innych profili i przez naszą widownię. Aby wpisy nasze można było łatwo odnaleźć, należy poprawnie używać hashtagów, czyli słów rozpoczynających się znakiem #, które tworzą swojego rodzaju mapę nawigacyjną. Warto jest tworzyć swoje własne hashtagi, związane z tworzoną przez siebie marką, i promować je – zarówno w innych mediach społecznościowych, jak i w rzeczywistości poza cyberprzestrzenią, chociażby na plakatach i ulotkach.

Jak planować posty na Instagramie, by zaoszczędzić czas i nerwy?

Instagram dla wielu osób ma jedną wadę. By zostać na nim zauważonym, trzeba wrzucać posty z dużą częstotliwością, co często jest problematyczne, gdyż zazwyczaj nie posiada się czasu by wchodzić na porta co godzinę, by dodać kolejny wpis. Dlatego też warto jest skorzystać tu z rozwiązań do zarządzania mediami społecznościowymi. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają zaplanować posty na Instagramie co do minuty. Nie ma to jak planować posty na Instagramie w wolnej chwili, by później cieszyć się spokojem. Dobrze jest jednak obserwować ich skuteczność i wdawać się w dyskusje ze swoją widownią.