Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on wrz 5, 2022 in Reklama i marketing |

Co trzeba zrobić, aby pojawić się w Google?

Co trzeba zrobić, aby pojawić się w Google?

Masz użyteczną i piękną stronę internetową, która wyróżnia się we wszystkich obszarach: użyteczność, unikalny design, a przede wszystkim zawiera informacje, których szukają użytkownicy? A tu co niespodzianka… jest problem! Nikt nie odwiedza strony internetowej, ponieważ nie jest ona widoczna w wyszukiwarkach, zwłaszcza w ważnej wyszukiwarce Google.

Jak długo trwa pojawienie się www w Google i jaka to różnica?

Pojawienie się strony internetowej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek, jak Google trwa zazwyczaj do trzech miesięcy. Dzięki automatycznie generowanej mapie witryny, czyli liście wszystkich istniejących stron i unikalnym treściom, pomożesz Google w szybszym indeksowaniu strony. Aby witryna została zaindeksowana przez wyszukiwarki i pojawiła się w wynikach wyszukiwania, oprócz normalnych ustawień SEO musisz podjąć szereg ważnych działań.

Czym jest indeksowanie stron internetowych?

Zaindeksowanie oznacza, że strony zostały dodane do bazy danych Google czy innych wyszukiwarek. Istnieje prosty test, który pozwala sprawdzić, czy www jest zaindeksowana i pokazuje się w Google. Wpisz w pole wyszukiwania site:StronaWWW.PL i powinieneś zobaczyć listę zaindeksowanych podstron powyższej witryny; jeśli nie widzisz www i jej podstron, oznacza to, że www nie jest wyświetlana przez wyszukiwarkę. Jeżeli zaś widzisz adres strony i jej podstron to gratulacje jesteś właśnie w bazie wyszukiwarki Google.

Jak sprawić, żeby www pokazywało się w Google?

Zanim zadasz sobie pytanie: kiedy strona pojawi się w Google? To musisz sprawdzić kilka rzeczy, aby upewnić się, że nie wykluczyłeś jej przypadkowo z indeksu. Może to być poprzez plik robots.txt. Albo poprzez meta tag ‘robots’ i ‘noindex’ lub ‘nofollow’. Albo strona została usunięta w Narzędziach dla Webmasterów. Innym powodem znikania stron z indeksu Google jest niewłaściwa nawigacja. Klasycznym z nich są linki wewnętrzne, których Google nie potrafi właściwie ocenić. Niestety jednak takie powiązania często nie są łatwe do zidentyfikowania. Musisz spojrzeć na kod źródłowy i mieć pewną wiedzę na temat HTML. Jeśli więc utkniesz na tym etapie, powinieneś poszukać pomocy z zewnątrz. Jeśli to możliwe, nie polegaj na projektancie stron internetowych, który je stworzył. Niestety jest to problem, z którym boryka się wiele osób.

Co może pomóc w indeksowaniu strony?

Aby strona została zaindeksowana przez Google, należy naprawić błędy na stronie oraz dodać dużo ciekawych, oryginalnych i wartościowych treści (Google również lubi czytać). Jeśli masz konto Google Search Console, możesz znaleźć cenne dane, które można wykorzystać do optymalizacji: Hasła, po których strona jest znajdowana w wynikach wyszukiwania Google. Błędy indeksowania, czyli które adresy URL w domenie są wybrakowane i dlatego wymagają naprawy; liczba stron indeksowanych (czyli znanych) przez Google, aby mieć pewność, że Google znajdzie i zaindeksuje wszystkie podstrony; liczba stron indeksowanych przez Google, aby mieć pewność, że Google znajdzie i zaindeksuje wszystkie podstrony; oraz liczba stron, które Google indeksuje. W związku z czym trzeba przesłać sitemape do Search Console. Sitemap to lista wszystkich stron, które muszą zostać odkryte. Aby te dane pojawiły się w witrynie, musisz odpowiednio udowodnić własność